سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اخبار بانکی پارس

ر جلسه مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده نوبت دوم موسسه مالی و اعتباری میزان:
بازرس انتخاب شد ، انتخابات هیات مدیره به تاخیر افتاد

 
جلسه مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده نوبت دوم موسسه مالی و اعتباری میزان در مورخه دهم فروردین ماه ، در محل ساختمان سرپرستی شمال شرق موسسه میزان با حضور جمعی از سهام داران برگزار شد .
در این جلسه قرار بود انتخابات هیات مدیره و بازرس برگزار و صورت های مالی سال 90 و بودجه سال 1391 به تصویب برسد و گزارشی نیز از اقدامات انجام شده درخصوص تبدیل شرکت تعاونی به موسسه مالی و اعتباری ارائه شود اما بخش اول که انتخاب هیات مدیره بود به علت انصراف برخی از کاندیداهای عضویت در هیات مدیره وبه حد نصاب نرسیدن نامزدهای مورد نیاز به زمان دیگری موکول شد .
در این جلسه ، ابتدا 7 نفر از اعضای هیات رئیسه مجمع از بین 56 عضو حاضر در جلسه انتخاب شدند و در جایگاه قرار گرفتند .
ابتدا گزارش هیات مدیره توسط آقای حلمی رئیس هیات مدیره موسسه به حاضران ارائه شد .
آقای حلمی در سخنان خود با اشاره به اقداماتی که در طول سال گذشته درخصوص تبدیل موسسه از تعاونی به موسسه انجام شده است گفت : در سال 91 تلاش های بسیاری برای کسب مجوز نهایی موسسه به انجام رسید . با توجه به اینکه از دو سال پیش بانک مرکزی بر ادغام موسسات تاکید دارد ، تاکنون ما در مقابل این مسئله برای حفاظت از کیان و سرمایه سهام داران مقاومت کرده ایم چرا که معتقدیم ادغام به شکل فعلی نامتجانس است و ما نمی توانیم با موسساتی ادغام شویم که از نظر تشکیلاتی و کاری هیچ سنخیتی با ما ندارند و برخی از آنان نیز با مشکلاتی روبرو هستند .
وی گفت : در پی رایزنی های اخیر اینجانب با رئیس کل بانک مرکزی ، بحث ادغام موسسه مالی و اعتباری میزان با سایر موسسات فعلاٌ از دستور کار بانک مرکزی خارج شده است و قرار است این موسسه با یک بنیاد فرهنگی و مذهبی که از مدیریت قابل اعتنایی برخوردار است سرمایه لازم را برای تبدیل به موسسه مالی و اعتباری و یا بانک اسلامی تامین کنند تا از این آزمون نیز سربلند بیرون آییم.
وی گفت : در این زمینه تفاهم نامه همکاری با بنیاد مذکور امضاء شده است که طی یک یا دو ماه آینده این موضوع قطعی خواهد شد .
وی گفت : هیات مدیره موسسه با توجه به اصرار و پافشاری بانک مرکزی در سه ماهه پایانی سال ، فشار زیادی را تحمل کرد اما سرانجام با موفقیت از این فشارها بیرون آمد .
آقای حلمی با اشاره به اینکه هم اکنون سازمان ها و نهادهای بسیاری مشتاق خرید سهام موسسه هستند افزود : پس از مشورت با هسته مشاوره موسسه در تهران به این نتیجه رسیدیم .
وی گفت : پذیره نویسی بخشی از سهام موسسه نیز پس از طی مراحل بعدی انجام خواهد شد که کارکنان و سهام داران محترم موسسه باید برای خرید آن پیش بینی لازم را اتخاذ کنند .
گزارش بازرس شرکت نیز توسط آقای جعفر فرزبد به استماع مجمع عمومی رسید و پس از آن صورت های مالی سال 90 توسط مدیر عامل قرائت گردید و پس از پاسخگویی به سئوالات در نهایت صورتهای مالی فوق مورد تصویب مجمع عمومی قرار گرفت
 
در این جلسه بودجه سال 91 و پیشنهاد هزینه سود حاصله مورد تصویب مجمع قرار گرفت .
محمد بخشی نژاد ، رئیس مجمع نیز با بیان تلاش های رئیس هیات مدیره که سال هاست تمامی توان و دانش خود را در راستای اعتلای شرکت تعاونی به کار گرفته که موجب ارتقای وضعیت آن تا این حد گردیده است ، سخنانی بیان و از تمامی کسانی که موجبات افتخار سهام داران را در جامعه اسلامی فراهم آورده اند سپاسگزاری کرد .
وی تقاضا کرد با عنایت به اینکه در سال 88 هم مجمع عمومی تصمیماتی در مورد تبدیل شدن شرکت تعاونی اعتبار به یک موسسه اقتصادی با عنوان موسسه مالی و اعتباری را اخذ کرده است و تمایل اکثریت قریب به اتفاق اعضاء بارها و بارها برای تبدیل شدن ابراز شده است ، چنانچه مجمع عمومی موافقت دارد 3 نفر از اعضای هیات مدیره مرکب از آقایان حلمی ، عیلامی و خضری به عنوان نماینده دائمی و تام الاختیار شرکت تعاونی انتخاب و تعیین گردند تا انجام این امر مهم را با تمامی اختیارات ممکن از ناحیه اعضاء در جهت عقد هر گونه قرارداد و انجام هر گونه امر حقوقی در راستای ارتقای شرکت تعاونی به موسسه مالی و اعتباری و یا بانک و انتخاب شریک و یا شریکانی برای تامین سرمایه مورد نیاز با حفظ حقوق سهام داران به انجام رسانده و کار را تا حصول نتیجه به پایان برسانند که این درخواست به رأی گیری گذاشته شد و مجمع به اتفاق آراء آن را تصویب کرد .
 
 
درخصوص بند 5 دستور جلسه (انتخابات هیات مدیره و بازرس) ، با توجه به نامه مدیر عامل به شماره 58/33/92ص مورخ 10/1/1391 مبنی بر انصراف 4 نفر از کاندیداهای هیات مدیره و کاهش تعداد کاندیداها از تعداد مورد نیاز برای هیات مدیره اصلی و علی البدل شرکت ، انتخابات هیات مدیره از دستور جلسه خارج و مقرر گردید هیات مدیره ظرف مدت یک ماه آینده نسبت به انتشار آگهی دعوت مجمع عمومی عادی برای انجام هیات مدیره اقدام نماید .
در پایان نسبت به انتخاب بازرس اصلی و علی البدل از بین سه کاندیدای بازرسی (دو شخص حقیقی و یک موسسه حسابرسی) رأی گیری شد که در نتیجه جعفر فرزبد با 45 رأی به عنوان بازرس اصلی و آقای حسن اخوان ماسوله با 6 رای به عنوان بازرس علی البدل برای یک سال مالی انتخاب شدند .


ارسال شده در توسط خبر رسان