سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اخبار بانکی پارس

ر جلسه مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده نوبت دوم موسسه مالی و اعتباری میزان:
بازرس انتخاب شد ، انتخابات هیات مدیره به تاخیر افتاد

 
جلسه مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده نوبت دوم موسسه مالی و اعتباری میزان در مورخه دهم فروردین ماه ، در محل ساختمان سرپرستی شمال شرق موسسه میزان با حضور جمعی از سهام داران برگزار شد .
در این جلسه قرار بود انتخابات هیات مدیره و بازرس برگزار و صورت های مالی سال 90 و بودجه سال 1391 به تصویب برسد و گزارشی نیز از اقدامات انجام شده درخصوص تبدیل شرکت تعاونی به موسسه مالی و اعتباری ارائه شود اما بخش اول که انتخاب هیات مدیره بود به علت انصراف برخی از کاندیداهای عضویت در هیات مدیره وبه حد نصاب نرسیدن نامزدهای مورد نیاز به زمان دیگری موکول شد .
در این جلسه ، ابتدا 7 نفر از اعضای هیات رئیسه مجمع از بین 56 عضو حاضر در جلسه انتخاب شدند و در جایگاه قرار گرفتند .
ابتدا گزارش هیات مدیره توسط آقای حلمی رئیس هیات مدیره موسسه به حاضران ارائه شد .
آقای حلمی در سخنان خود با اشاره به اقداماتی که در طول سال گذشته درخصوص تبدیل موسسه از تعاونی به موسسه انجام شده است گفت : در سال 91 تلاش های بسیاری برای کسب مجوز نهایی موسسه به انجام رسید . با توجه به اینکه از دو سال پیش بانک مرکزی بر ادغام موسسات تاکید دارد ، تاکنون ما در مقابل این مسئله برای حفاظت از کیان و سرمایه سهام داران مقاومت کرده ایم چرا که معتقدیم ادغام به شکل فعلی نامتجانس است و ما نمی توانیم با موسساتی ادغام شویم که از نظر تشکیلاتی و کاری هیچ سنخیتی با ما ندارند و برخی از آنان نیز با مشکلاتی روبرو هستند .
وی گفت : در پی رایزنی های اخیر اینجانب با رئیس کل بانک مرکزی ، بحث ادغام موسسه مالی و اعتباری میزان با سایر موسسات فعلاٌ از دستور کار بانک مرکزی خارج شده است و قرار است این موسسه با یک بنیاد فرهنگی و مذهبی که از مدیریت قابل اعتنایی برخوردار است سرمایه لازم را برای تبدیل به موسسه مالی و اعتباری و یا بانک اسلامی تامین کنند تا از این آزمون نیز سربلند بیرون آییم.
وی گفت : در این زمینه تفاهم نامه همکاری با بنیاد مذکور امضاء شده است که طی یک یا دو ماه آینده این موضوع قطعی خواهد شد .
وی گفت : هیات مدیره موسسه با توجه به اصرار و پافشاری بانک مرکزی در سه ماهه پایانی سال ، فشار زیادی را تحمل کرد اما سرانجام با موفقیت از این فشارها بیرون آمد .
آقای حلمی با اشاره به اینکه هم اکنون سازمان ها و نهادهای بسیاری مشتاق خرید سهام موسسه هستند افزود : پس از مشورت با هسته مشاوره موسسه در تهران به این نتیجه رسیدیم .
وی گفت : پذیره نویسی بخشی از سهام موسسه نیز پس از طی مراحل بعدی انجام خواهد شد که کارکنان و سهام داران محترم موسسه باید برای خرید آن پیش بینی لازم را اتخاذ کنند .
گزارش بازرس شرکت نیز توسط آقای جعفر فرزبد به استماع مجمع عمومی رسید و پس از آن صورت های مالی سال 90 توسط مدیر عامل قرائت گردید و پس از پاسخگویی به سئوالات در نهایت صورتهای مالی فوق مورد تصویب مجمع عمومی قرار گرفت
 
در این جلسه بودجه سال 91 و پیشنهاد هزینه سود حاصله مورد تصویب مجمع قرار گرفت .
محمد بخشی نژاد ، رئیس مجمع نیز با بیان تلاش های رئیس هیات مدیره که سال هاست تمامی توان و دانش خود را در راستای اعتلای شرکت تعاونی به کار گرفته که موجب ارتقای وضعیت آن تا این حد گردیده است ، سخنانی بیان و از تمامی کسانی که موجبات افتخار سهام داران را در جامعه اسلامی فراهم آورده اند سپاسگزاری کرد .
وی تقاضا کرد با عنایت به اینکه در سال 88 هم مجمع عمومی تصمیماتی در مورد تبدیل شدن شرکت تعاونی اعتبار به یک موسسه اقتصادی با عنوان موسسه مالی و اعتباری را اخذ کرده است و تمایل اکثریت قریب به اتفاق اعضاء بارها و بارها برای تبدیل شدن ابراز شده است ، چنانچه مجمع عمومی موافقت دارد 3 نفر از اعضای هیات مدیره مرکب از آقایان حلمی ، عیلامی و خضری به عنوان نماینده دائمی و تام الاختیار شرکت تعاونی انتخاب و تعیین گردند تا انجام این امر مهم را با تمامی اختیارات ممکن از ناحیه اعضاء در جهت عقد هر گونه قرارداد و انجام هر گونه امر حقوقی در راستای ارتقای شرکت تعاونی به موسسه مالی و اعتباری و یا بانک و انتخاب شریک و یا شریکانی برای تامین سرمایه مورد نیاز با حفظ حقوق سهام داران به انجام رسانده و کار را تا حصول نتیجه به پایان برسانند که این درخواست به رأی گیری گذاشته شد و مجمع به اتفاق آراء آن را تصویب کرد .
 
 
درخصوص بند 5 دستور جلسه (انتخابات هیات مدیره و بازرس) ، با توجه به نامه مدیر عامل به شماره 58/33/92ص مورخ 10/1/1391 مبنی بر انصراف 4 نفر از کاندیداهای هیات مدیره و کاهش تعداد کاندیداها از تعداد مورد نیاز برای هیات مدیره اصلی و علی البدل شرکت ، انتخابات هیات مدیره از دستور جلسه خارج و مقرر گردید هیات مدیره ظرف مدت یک ماه آینده نسبت به انتشار آگهی دعوت مجمع عمومی عادی برای انجام هیات مدیره اقدام نماید .
در پایان نسبت به انتخاب بازرس اصلی و علی البدل از بین سه کاندیدای بازرسی (دو شخص حقیقی و یک موسسه حسابرسی) رأی گیری شد که در نتیجه جعفر فرزبد با 45 رأی به عنوان بازرس اصلی و آقای حسن اخوان ماسوله با 6 رای به عنوان بازرس علی البدل برای یک سال مالی انتخاب شدند .


ارسال شده در توسط خبر رسان

انک مرکزی اسامی بانک‌ها و موسسه‌های پولی و اعتباری دارای مجوز یا در شُرف تاسیس را اعلام کرد.وجود 821 تعاونی اعتبار و 10 صندوق قرضالحسنه دارای مجوز از بانک مرکزی از نکات قابل توجه در لیست اعلامی بانک مرکزی است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  معاونت نظارت بانک مرکزی طی نامه‌ای در تاریخ 11 فروردین 1392 ، ضمن اعلام اسامی بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری مجاز و در شُرُف تاسیس خاطرنشان کرد: ارائه هرگونه خدمات بانکی (اعم از ریالی و ارزی)، به بانک‌ها و موسسات اعتباری فاقد مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران غیر مجاز است.


بر اساس این گزارش، بانک مرکزی همچنین در نامه خود، ارائه خدمات به بانک‌ها، موسسات در شُرف تاسیس و صندوق‌های قرض‌الحسنه تک‌شعبه‌ای در حد افتتاح حساب جاری و قرض‌الحسنه پس‌انداز بلامانع است و پرداخت هرگونه سود تحت هرعنوان به موسسات و بانک‌های فاقد مجوز ممنوع است.


این گزارش حاکی است، بانک مرکزی در پیوست این نامه خود، اسامی بانک‌ها و موسسات دارای مجوز و در شرف تاسیس تا پایان سال 1391 را اعلام کرده است که در این فهرست، نام 2 بانک و 6 موسسه به‌عنوان در شرف تاسیس اعلام شده است. همچنین نام 4 بانک خارجی فعال در کشور نیز اعلام شده است.


 در این فهرست برای نخستین بار نام موسسات اعتباری نور و آرمان عنوان شده است.

بر اساس گزارش گزارش پول پرس موسسه اعتباری نور با ادغام مؤسسات کارسازان آینده، پیشگامان و ریحانه گستر مشیز و همچنین موسسه اعتباری آرمان با ادغام موسسات فردوسی، فرشتگان و افضل توس ایجاد می‌شوند.


بر اساس این گزارش فهرست ارسالی بانک مرکزی بدین شرح است:


بانک‌های تجاری دولتی:
بانک سپه
بانک ملی ایران
شرکت دولتی پست بانک

بانک‌های تخصصی دولتی:
بانک توسعه صادرات ایران
بانک صنعت و معدن
بانک کشاورزی
بانک مسکن
بانک توسعه تعاون

بانک‌های غیردولتی:
بانک اقتصاد نوین
بانک پارسیان
بانک سامان
بانک کارآفرین
بانک پاسارگاد
بانک سرمایه
بانک سینا
بانک شهر
بانک دی
بانک انصار
بانک تجارت
بانک رفاه کارگران
بانک صادرات ایران
بانک ملت
بانک حکمت ایرانیان
بانک گردشگری
بانک ایران زمین
بانک قوامین
بانک خاورمیانه

بانک‌های قرض‌الحسنه:
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران
بانک قرض‌الحسنه رسالت

موسسات اعتباری غیربانکی:
موسسه اعتباری توسعه

بانک مشترک ایرانی-خارجی:
بانک ایران-ونزوئلا

شعب بانک‌های خارجی در ایران:
بانک تجارتی ایران و اروپا
بانک تعاون منطقه‌ای اسلامی
بانک المستقبل (فیوچر)
بانک استاندارد چارتر

موسسات در شرف تاسیس:
موسسه اعتباری کوثر
موسسه اعتباری عسکریه
موسسه اعتباری نور
موسسه اعتباری آرمان
موسسه اعتباری ثامن
موسسه اعتباری ثامن الحجج

بانک‌های در شرف تاسیس:
بانک آینده
بانک مهر اقتصاد

صندوق های قرض الحسنه مجاز

صندوق قرض الحسنه مهر وطن

صندوق قرض الحسنه پیک رحمت

صندوق قرض الحسنه جواد الائمه شهرستان رودبار

صندوق قرض الحسنه زنده یاد سیده وحیده هاشمی زاده

صندوق قرض الحسنه ایرانیان سبزاندیش

صندوق قرض الحسنه پشتیبان آینده

صندوق قرض الحسنه کریمه کرامت

صندوق قرض الحسنه میلاد مکریان

صندوق قرض الحسنه صدرا

صندوق قرض الحسنه احسان شهرستان ابرکوه

لیست تعاونی های اعتبار

لیست 821 تعاونی  اعتبار  دارای مجوز را اینجا ببنید


ارسال شده در توسط خبر رسان

 

با ادغام 6 موسسه مالی در شرف تاسیس صورت می گیرد
تاسیس 2 موسسه اعتباری نور و آرمان
یکشنبه 18 فروردین 1392 ساعت 19:59
کد مطلب: 12016
 

 
با ادغام 6 موسسه مالی در شرف تاسیس دو موسسه اعتباری تازه تاسیس به بازار بانکی کشور افزوده خواهد شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار بانک، اسامی شش موسسه مالی و اعتباری در شرف تاسیس که بیش از 1000 شعبه در سراسر کشور دایر کرده اند و در آستانه انحلال قرار دارند اعلام شد. 

این شش موسسه مالی و اعتباری در شرف تاسیس بزودی منحل و در قالب دو موسسه اعتباری ادامه فعالیت خواهند داد. 
موسسه مالی فردوسیlموسسه مالی و اعتباری فرشتگان

موسسات مالی و اعتباری فردوسی، فرشتگان و افضل توس با یکدیگر ادغام و موسسه اعتباری تازه تاسیس آرمان را تشکیل و زیر نظر بانک مرکزی ادامه فعالیت خواهند داد. 


موسسات مالی و اعتباری در شرف تاسیس کارسازان آینده، ریحانه گستر مشیز و پیشگامان نیز با عنوان موسسه اعتباری نور به فعالیت در بازار پولی و مالی ادامه می دهند. 

موسسه اعتباری نور عنوان پیشنهادی است که از سوی موسسان سه موسسه مالی و اعتباری دیگر به بانک مرکزی ارسال شده است. 

موسسه تازه تاسیس نور تاکنون نیمی از سرمایه مورد نیاز یعنی 150 میلیارد تومان را تامین کرده و بانک مرکزی از موسسان خواسته است نیم دیگر سرمایه اولیه از طریق پذیره نویسی تامین شود. 

بانک مرکزی از سال گذشته اقدام به ساماندهی بازار پولی و مالی کشور کرده است و موسسات مالی و اعتباری در شرف تاسیس را از 14 به 10 موسسه تقلیل و هم اکنون تنها تا 15 فروردین ماه به 6 موسسه مذکور مهلت داده تا تابلو خود را تعویض و عناوین جدید را در معرض دید عموم قرار دهند. 

بانک مرکزی شش فروردین تهدید کرده بود در صورتی که این شش موسسه تا 15 فروردین تابلو خود را تغییر ندهند اسامی این موسسات متخلف را به عموم مردم اطلاع رسانی می کند. 

 


ارسال شده در توسط خبر رسان

ینا- یک مقام مسئول بانکی با اشاره به ادغام 6 نهاد پولی در 2 مؤسسه اعتباری گفت: با توجه به اینکه این مؤسسات سرمایه لازم برای فعالیت را تامین نکردند، در دو مؤسسه دیگر ادغام خواهند شد.
به گزارش بینا، یک مقام مسئول بانک مرکزی با اشاره به الزام مؤسسات مالی و اعتباری برای تامین حداقل سرمایه، به فارس اظهار داشت: در همین راستا ادغام 6 مؤسسه نهایی شده و فرآیند تغییر وضعیت آنها در حال انجام است.
وی افزود: با توجه به اینکه این موسسات سرمایه لازم برای فعالیت را تامین نکردند، در دو مؤسسه دیگر ادغام می‌شوند تا حداقل سرمایه لازم برای تجهیز و ارائه مجوز به آنها فراهم شود.
این مقام مسئول تصریح کرد: به احتمال زیاد این 2 مؤسسه که قرار است میزبان 6 مؤسسه ادغامی شوند، سرمایه لازم برای فعالیت را در قالب جدید تا پایان مهلت قانونی تامین خواهند کرد.
بر اساس اعلام قبلی مسئولان بانک مرکزی،


مؤسسات کارسازان آینده، پیشگامان و ریحانه گستر مشیز و

همچنین موسسات فردوسی، فرشتگان و افضل توس

با یکدیگر ادغام و به دو مؤسسه تبدیل خواهند شد.

منبه خبرگزاری بینا


ارسال شده در توسط خبر رسان