سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اخبار بانکی پارس

  زمان انتشار خبر: چهار شنبه 16 اسفند 1391 - 19:48

خبرهای معاون بانک مرکزی برای سال 92 / آخرین اولتیماتوم به موسسات اعتباری

شرکت‌ های سرمایه گذاری ، صرافی و لیزینگ های زیر نظر بانک ها تعطیل و دلالان بازار ارز در سال 92 جمع آوری می‌شوند؛ 20 درصد بانک ها هم کاهش خواهند یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ابراهیم درویشی در حاشیه همایش موسسات اعتباری غیربانکی کشور در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران در جمع خبرنگاران در مورد مصوبه اخیر مجمع بانک مرکزی گفت: بر اساس مصوبه جدید این بانک، مقرر شده است که بانکها 20 درصد شعبات خود را در سال 92 کاهش دهند و این مشمول همه بانک های دولتی و غیر دولتی خواهد بود.

وی بر جمع آوری و تعطیلی شرکت ها ، صرافی ها و لیزینگ های بانک ها تاکید کرد و گفت: بانک ها یا باید شرکت داری کنند یا بانک داری. بنابراین اگر بانکی به سمت شرکت داری برود، مجوز بانکداری آن را بانک مرکزی ابطال خواهد کرد.

معاون نظارتی بانک مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود درباره ساماندهی موسسات اعتباری گفت: سه موسسه کارسازان آینده، پیشگامان و مشیر و همچنین ریحانه گستر با تجمیع به یک موسسه اعتباری تبدیل می شوند و هر کدام با آوردن 25 درصد  سرمایه که در مجموع 75 درصد خواهد بود نسبت به تاسیس یک موسسه اعتباری بزرگ تر اقدام خواهند کرد و بقیه سهم نیز پذیره نویسی عمومی خواهد شد.

درویشی عنوان کرد: سه موسسه دیگر فردوسی، فرشتگان و افضل توس نیز ساماندهی می شوند . دو موسسه اعتباری دیگر یعنی ثامن تبدیل به موسسه اعتباری ثامن تبدیل می شود و دیگری ثامن الحجج را خواهیم داشت. این دو مورد هم  تا پایان سال ساماندهی خواهند شد.

وی به سختی های بانک مرکزی در ساماندهی موسسات اعتباری که آغاز آن سال 90 و پایانش آخر سال 91 خواهد بود اشاره کرد و گفت: بانک مرکزی در اجرای این برنامه خون دل ها خورده تا توانسته است این موسسات را جمع آوری کند. کسی به راحتی از پول نمی گذرد در این راستا بانک مرکزی تهدیدها شد و برخوردهایی هم با آن شد . کسانی که منافعشان به خطر افتاده بود، قصد مقابله با بانک مرکزی را داشتند اما اگر این موسسات ساماندهی نمی شدند باید انتظار تورم بسیار بیش از تورم کنونی  را می داشتیم.

درویشی درباره نتیجه گزارش هیئت انتظامی بانک‌ها برای بانک گردشگری و موسسه مالی و اعتباری توسعه گفت: فرایند کار در بانک گردشگری به اتمام رسید و حکم آن ابلاغ شد. در همین حال، کار موسسه توسعه در حال انجام است و به نظر می رسد در یکی دو ماه آینده نیز کارهای این موسسه برای تبدیل شدن به بانک به اجرا خواهد رسید، در عین حال پرونده بانک ها و موسسات متخلف به هیات انتظامی بانک مرکزی خواهد رفت.

این مقام مسئول در بانک مرکزی  درباره جمع آوری دلالان بازار ارز گفت: جمع آوری دلالان از بازار ارز به طور محسوس و نامحسوس در حال انجام است.

درویشی با بیان این که بخشنامه های ارزی را بخش ارزی بانک مرکزی تدوین می کند و بانک ها موظف به اجرای آن هستند، تاکید کرد: بانک ها باید به تعهدات خود براساس بخشنامه بانک مرکزی عمل کنند، در غیر این صورت بخش نظارتی این بانک موظف است که به سراغ آنها برود.

وی ادامه داد: بخش نظارتی بانک مرکزی اجرای بخشنامه ها توسط بانکها را نظارت می کند، ما مجری و به مثابه نیروی انتظامی بانک مرکزی هستیم و اجرای بخشنامه های صادره شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی را کنترل می کنیم.

معاون ارزی بانک مرکزی در مورد عدم پرداخت وامهای خرد توسط بانکها به متقاضیان گفت: منابع قرض الحسنه بانک ها محدود است و منحصر به پول مردم در حساب های قرض الحسنه است.  آمار ازدواج پارسال بالا بود و بیشتر حجم تسهیلات بانکی به وام ازدواج تخصیص یافت. پس از آن، وام اشتغال و آزادی زندانیان به ترتیب بالاترین آمار تسهیلات بانکی را به خود اختصاص دادند.

وی تصریح کرد: هر چه به پایان سال نزدیک می شویم، منابع قرض الحسنه بانک ها کاهش می یابد و در ابتدای سال که بانکها قرعه کشی می کنند، منابع جدیدی به دست می آورند، بنابراین تا زمانی که قرعه کشی انجام ندهند، نمی توانند منابع پارسال را وارد چرخه کرده و از آن استفاده کنند.

درویشی خاطرنشان کرد: تا پایان سال 91 و حداکثر تا فروردین 92 قرعه کشی قرض الحسنه ها انجام و منابع بانک ها برای پرداخت تسهیلات آزاد می شود و از ابتدای سال جدید دست بانک ها برای پرداخت وام باز خواهد شد.

منبع شبکه خبر


ارسال شده در توسط خبر رسان

شرکت برتر معرفی شدند(7)

9 بانک و موسسه اعتباری دارای بیشترین دارایی در کشور
اعتبار- بر اساس ارزیابی سازمان مدیریت صنعتی ایران، 8 بانک، یک موسسه اعتباری و یک شرکت سرمایه گذاری در صدر شرکت های دارای بیشترین دارایی در کشور قرار گرفتند.
بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری اعتبار، در فهرست 10 شرکت دارای بیشترین دارایی، بانک های ملت، مسکن و صادرات ایران در رتبه های اول تا سوم قرار گرفتند و بانک های تجارت، سپه، پارسیان، سرمایه گذاری پارس آریان( هلدینگ بانک پاسارگاد)، بانک پاسارگاد، موسسه مالی و اعتباری مهر و بانک اقتصاد نوین رتبه های چهارم تا دهم را از آن خود کردند.
بر اساس اعلام سازمان مدیریت صنعتی ایران، بانک ملت با داشتن 778 هزار و 447 هزار میلیارد ریال دارایی در صدر شرکت های برتر کشور در این زمینه قرار گرفته است و بانک های مسکن با 668 هزار و 515 میلیارد ریال و بانک صادرات ایران با 621 هزار و 657 هزار میلیارد ریال دارایی روی سکوهای دوم و سوم ایستاده اند.
طبق این رتبه بندی، دارایی بانک تجارت 513 هزار و 348 میلیارد ریال، بانک سپه 331 هزار و 203 میلیارد ریال، بانک پارسیان 317 هزار و 828 میلیارد ریال، سرمایه گذاری پارس آریان 242 هزار و 678 میلیارد ریال، بانک پاسارگاد 234 هزار و 201 میلیارد ریال، موسسه مهر 229 هزار و 502 میلیارد ریال و بانک اقتصاد نوین 181 هزار و 51 میلیارد ریال اعلام شده است.

منبع


ارسال شده در توسط خبر رسان