سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اخبار بانکی پارس

 

ثامن‌الائمه «ثامن» شد
یکشنبه 26 آذر 1391 ساعت 12:29
کد مطلب: 8646
 
 
موسسه ثامن الا ئمه
 
مدیر عامل تعاونی اعتبار ثامن گفت: با تاکید بانک مرکزی بر حذف اسامی ائمه از نام موسسات، ما این کار را آغاز کردیم و در مدت 10 روز کلمه «ائمه» از نام این تعاونی اعتباری حذف می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری اخبار بانک به نقل از فارس، حسین توکلی با اشاره به تغییر نام این تعاونی اعتباری اظهارداشت: با تاکید بانک مرکزی بر حذف اسامی ائمه از نام مؤسسات پولی، ما جزو اولین مؤسساتی بودیم که این کار را آغاز کرده و نام این تعاونی اعتباری به ثامن تغییر کرد. 
ارسال شده در توسط خبر رسان

 

فعالیت موسسات مالی که فقط تابلو دارند
پول های مردم در خطر است
یکشنبه 26 آذر 1391 ساعت 12:40
کد مطلب: 8648
 
 
Share/Save/Bookmark
 
علی طالب زاده/ بانک مرکزی از ابتدای سال جاری موضوع ساماندهی موسسات مالی و اعتباری که از ادغام تعاونی های اعتبار تشکیل شده بودند را آغار کرد که در همین باره موسسات مالی صالحین و آتی در بانک سابق تات ادغام و بانک جدید آینده را شکل دادند.بانک مرکزی برای مابقی موسسات مالی که جمله در شرف تاسیس را یدک می کشیدند زمان مشخصی را برای تطبیق با مقررات جدید تعیین کرد.
به گزارش پایگاه خبری اخبار بانک، قرار بود در سه ماهه گذشته قرار بر این بود که مابقی این موسسات که حدود 10 موسسه بود تعیین تکلیف شوند.اما با گذشت سه ماه هنوز سکوت بانک مرکزی ادامه دارد و این موسسات نیز بدون هیچ نگرانی و تنها با درج جمله تحت نظارت بانک مرکزی و در شرف تاسیس اقدام به جذب سپرده های مردم می کنند. 
ارسال شده در توسط خبر رسان

 

تاکید مجدد بانک مرکزی

موسسات مالی و‌اعتباری مجاز به استفاده از اسامی ‌ائمه‌(ع) نیستند

 27 آبان 1391

   پیرو بخشنامه شماره 187782/91 مورخ  هجدهم  مهر ماه سال جاری در خصوص استفاده از نام مقدس ائمه اطهار مجدداً تاکید می شود: شرکت های تعاونی اعتبار و صندوق های قرض الحسنه ای که از اسامی مقدس 14 معصوم (ص) استفاده نموده اند ، باید هر چه سریع تر نسبت به اصلاح تابلوی خود اقدام نمایند.
روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ، با اعلام این خبر افزود: پیرو مصاحبه مورخ نوزدهم شهریور ماه سال جاری رییس کل بانک مرکزی مبنی بر عدم استفاده موسسات مالی و اعتباری در شرف تاسیس ، شرکت های تعاونی اعتبار و صندوق های قرض الحسنه از نام مقدس و متبرک ائمه اطهار(ع) مجدداً تاکید می شود استفاده از اسامی 14 معصوم (ص) برای این موسسات ممنوع است.
بدیهی است هر موسسه ، شرکت تعاونی اعتبار و صندوق قرض الحسنه که از اسامی این بزرگواران استفاده نموده است ، بایستی هرچه سریع تر نسبت به اصلاح تابلوی خود اقدام نماید. در غیر این صورت ، روند صدور مجوز آن متوقف خواهد شد و بر اساس قانون تنظیم بازار غیر متشکل مصوب سال یک هزار و سیصد و هشتاد و سه و تبصره 1 و 3 ماده 96 قانون برنامه پنجم توسعه ، نیروی انتظامی از ادامه فعالیت آن جلوگیری به عمل خواهد آورد.
این گزارش می افزاید: این اطلاعیه به منزله اعلام کتبی به کلیه موسسات پولی و صندوق های قرض الحسنه است و عدم اطلاع از مفاد آن ، رافع مسئولیت اعضای هیات مدیره و مدیرعامل نخواهد بود و عدم توجه به مفاد اطلاعیه موجب توقف فعالیت موسسات یاد شده خواهد شد.

منبع  بانک مرکزی


ارسال شده در توسط خبر رسان

هشدار بانک مرکزی در زمینه فعالیت «موسسه مالی و اعتباری حافظ»

 30 آبان 1391

 بانک مرکزی در زمینه فعالیت «موسسه مالی و اعتباری حافظ» هشدار داد. 
طبق گزارش‌های رسیده، « موسسه مالی و اعتباری حافظ» که به تازگی اقدام به جذب سپرده از هموطنان عزیز نموده است‌، فاقد هرگونه مجوز از این بانک بوده و  اساسا" موسسه‌ای تحت این عنوان، وجود خارجی ندارد.
بانک‌ ‌مرکزی‌همچنین هشدار داده است‌ چنانچه‌ افرادی در این موسسه مبادرت به سپرده‌گذاری نمایند،‌ این بانک هیچ مسئولیتی در قبال امنیت سپرده‌های آنان ندارد. 
همچنین‌ به مسئولین متخلف این موسسه فاقد‌ مجوز نیز اخطار می‌شود براساس قانون تنظیم بازار غیر متشکل پولی‌ و ماده 96 قانون برنامه پنجم‌‌ توسعه، دریافت سپرده از افراد جرم محسوب می‌شود و متخلفان تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت

منبع : بانک مرکزی 


ارسال شده در توسط خبر رسان