سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اخبار بانکی پارس

احتمال تجمیع موسسات مالی در شرف تاسیس باقی مانده
پنجشنبه 28 دی 1391 ساعت 13:58
کد مطلب: 9632
 
 
Share/Save/Bookmark
 
از 14 موسسه مالی و اعتباری در شرف تاسیس که با ساماندهی تعاونی های اعتباری شکل گرفته بودند،چهار موسسه ادغام و یا منحل شدند و اخیرا نیز چهار موسسه دیگر با یکدیگر ادغام شدند.اما چه سرنوشتی برای شش موسسه باقی مانده رقم خواهد خورد؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار بانک، ابراهیم درویشی هفته های گذشته در یکی از اظهار نظرهای خود گفته بود : هم اکنون حدود 10 موسسه اعتباری وجود دارد که چهار موسسه تجمیع می شود ، زیرا با ردیابی بانک مرکزی مشخص شد، سرمایه این موسسه‌ها مال خودشان نیست.

معاون نظارتی بانک مرکزی از ادغام موسسه‌ها و بانک‌های کارسازان آینده، بانک الکترونیکی پیشگامان، متقاضیان بانک امین و موسسه در شرف تاسیس مشیز ( به فتح م) و ریحانه گستر خبر داده و گفته بود: همه آنها با عنوان یک بانک یا موسسه مالی- اعتباری فعالیت خواهند کرد.

معاون نظارتی بانک مرکزی گفت: تا پایان امسال شش موسسه مالی - اعتباری دیگر و صندوق هایی که بیش از یک شعبه دارند ، نیز تجمیع و ساماندهی می شوند ، اما صندوق های مساجد ، تکایا و محلات ، مشروط به اینکه با سپرده های مردم زمین ، طلا و ارز نخرند ؛ به فعالیت خود ادامه می دهند و با متخلفان به شدت برخورد می شود.

موسسه مالی فردوسیموسسه مالی فرشتگانموسسه مالی میزانموسسه مالی و اعتبایر افضل توس

اما حالا شش موسسه دیگر باقی مانده است.موسساتی نظیر فردوسی،فرشتگان،میزان و افضل توس باید تا اسفند ماه صبر کنند و منتظر باشند که چه سرنوشتی در انتظارشان است.
اما براساس شواهد و قرائن بانک مرکزی قصد دارد این موسسات را نیز به مانند چهار موسسه ای که نامشان در بالا ذکر شده است،با یکدیگر تجمیع و ادغام کند.
این کار به این دلیل است که اکثر این موسسات توان مالی چشمگیری ندارند و منبع اصلی سرمایه اولیه انها چندان روشن نیست.
بان مرکزی قصد دارد با ادغام این موسسات از یک طرف به فکر سپرده گذاران این موسسات باشد و از طرف دیگر موسسه یا بانکی تشکیل دهد که حداقل سرمایه مناسبی برای ورود به بازار رقابتی داشته باشد.
برای همین احتمالا تا اسنفد ماه موسساتی چون فرشتگان که تابستان امسال نیز تا مرز انحلال پیش رفت،میزان،فردوسی و سایر موسسات در شرف تاسیس با یکدیگر تجمیع و یک موسسه مالی و اعتباری با مجوز و سرمایه مناسب شکل خواهند داد.
کمبود نقدینگی برخی از بانکها و موسسات مالی موجب می شود که این بانکها و موسسات به فکر پرداخت سود غیر متعارف و بروز مشکل در بازار پولی و مالی کشور شوند.

منبع : اخبار بانک


ارسال شده در توسط خبر رسان